2011. április 29., péntek

Jó Hatalom

Martonyi hidrához, azaz sokfejű, emberevő, ontológikus létenergiákat szivattyúzó szörnyeteghez hasonlította a bürokráciát. Ez "felületesen" "jól hangzik", de nézzünk a szavak mögé. 1998 és 2002 között én is a bürokrácia voltam, vagyis az állam én voltam. Az állam meg maga a hatalom és ha Jó Hatalom van (szemben a nemszakrális Rossz Hatalommal), akkor a nemzetstratégia felszárnyal és létgyarapodás van.

Pont most legyen kisebb a Hatalom, amikor végre Jó?

Itt ezen a ponton el kell ismételnem a Hatalom Első Törvényét, ami így szól: a Hatalom nem fogy el, csak átalakul. Tehát ha a Jó Hatalom visszaszorul, akkor helyére másmilyen Hatalom nyomul be. Hatalmak állnak lesben benyomulásra várva és sejthetik, hogy nem a Jók. Ha Jó Hatalmak lennének, akkor nyílt sisakkal kiállnának és azt mondanák: emberek, itt vagyok én, a Jó Hatalom, imádjatok. És ha szakrális emberek lennének - amint nálunk 20 évnyi globálliberális pusztítás után nem azok! - akkor imádnák a Jó Hatalmat.

Mondhatjuk, hogy nálunk 11%, nyugaton meg 4%. Ezek számok, amik nem jelentenek semmit, amíg a szociálontológiai részletek mögé nem nézünk. Nyugat egyfelől haldoklik, miközben bömböl a keleti szél. Ez már önmagában megmutatja, mit érhetünk el a 4% majmolásával. Aztán pedig a nyugaton mikroszinten szakralitás van, Magyarországon pedig a tőkeszivattyú ül tort 100 éve. De különösen az elmúlt "demokratikus" 20 évben.

Ha tehát a Jó Hatalom kivonul valahonnan, oda egy másik Jó Hatalomnak kell benyomulnia. Jó Hatalomnak, tehát szakrálisnak.

Elismétlem.

Jó Hatalomnak, tehát szakrálisnak.

6 megjegyzés:

  1. Esemeny van. A Mester es Laszlo a professzor is megmondott.

    VálaszTörlés
  2. Az egyiket nem akarja megirni maga? Valaszthat.

    VálaszTörlés
  3. A Mester megmondasaban van ver. Majd irok rola.

    Bar megmondom oszinten nem tetszik, hogy dolgoznom kell.

    VálaszTörlés
  4. Nagyszeru, en Laszlo oeuvre-eben erzem inkabb a huzast. Az all hozzam kozelebb ugy lelkileg, mint szakralisan.

    VálaszTörlés
  5. A Mester mondjuk nem azt irta, amit en, de szerintem valojaban erre gondolt kozben.

    VálaszTörlés
  6. A Mester felemelte az ujjat es megmutatta, mi var arra, aki nem isteniti a CVN-76-ost. Szerintem a tanulsag vilagos.

    VálaszTörlés